Grundskola

Herrestadsskolan

I Sverige måste alla barn gå i skolan. Från första till nionde klass går man i grundskolan. I Uddevalla finns ungefär 20 grundskolor som kommunen sköter. Det finns också skolor som kommunen inte har hand om. De kallas friskolor.

I Uddevalla finns det särskolor också. Där kan elever med olika handikapp gå och få den hjälp de behöver.

Återställ
Kontakt
Mer information
Sidan kontrollerad 2012-04-10
Kommentera sidan Yvonne Jägerbrand
Skicka e-post    Besöksadress: Varvsvägen 1, Uddevalla    Postadress: Uddevalla kommun, 451 81 Uddevalla
Växel: 0522-69 60 00, Röststyrd växel 0522-69 70 00
Organisationsnummer: 212000-1397