Idrott och träning

Walkesborgsbadet

I Uddevalla finns det flera olika ställen där du kan idrotta och träna. Det finns en simhall med en 25 meter lång bassäng, klättervägg och plaskdamm för barn. I kommunen finns det också golfbanor, bowlinghall och ishall. Det finns flera fotbollsplaner i Uddevalla kommun. Två stora fotbollslag i kommunen är Oddevold och Ljungskile SK.

En annan stor sport i Uddevalla är handboll.
Det största laget i staden heter Kroppskultur.  

Återställ
Kontakt
Mer information
Sidan kontrollerad 2010-08-12
Kommentera sidan Siv Torstensson
Skicka e-post    Besöksadress: Varvsvägen 1, Uddevalla    Postadress: Uddevalla kommun, 451 81 Uddevalla
Växel: 0522-69 60 00, Röststyrd växel 0522-69 70 00
Organisationsnummer: 212000-1397