Natur

Uddevalla ligger vid havet. Det finns mycket vacker natur att se. Du kan bada både i det salta havet och i sjöar. Strandpromenaden är en vacker gångväg som sträcker sig utefter havet genom hela staden. Uddevalla kommun har en lång kust, nästan 27 mil lång. Det finns många platser där man kan fiska och bada.

På Emaus lantgård kan du träffa ponnyhästar, gutefår, minigrisar, getter, katter, kaniner, tuppar och hönor. Lantgården är ett trevligt ställe för hela familjen.

Återställ
Kontakt
Mer information
Sidan kontrollerad 2010-08-12
Kommentera sidan Siv Torstensson
Skicka e-post    Besöksadress: Varvsvägen 1, Uddevalla    Postadress: Uddevalla kommun, 451 81 Uddevalla
Växel: 0522-69 60 00, Röststyrd växel 0522-69 70 00
Organisationsnummer: 212000-1397