Om Uddevalla

Uddevalla kommun ligger mitt i landskapet Bohuslän i västra Sverige. Uddevalla kommun tillhör det stora länet Västra Götaland.

51 tusen människor bor i Uddevalla kommun. 31 tusen av dem bor i staden Uddevalla. Mellan Uddevalla och Göteborg är det 9 mil.

Uddevalla kommun har vacker natur. I Uddevalla är det alltid nära till vatten. Kommunen har en lång kust mot havet, nästan 27 mil lång.

Staden Uddevalla är 500 år gammal.  

Sidan kontrollerad 2010-08-12
Kommentera sidan Siv Torstensson
Skicka e-post    Besöksadress: Varvsvägen 1, Uddevalla    Postadress: Uddevalla kommun, 451 81 Uddevalla
Växel: 0522-69 60 00, Röststyrd växel 0522-69 70 00
Organisationsnummer: 212000-1397