Vinnarna i mässan Ung & företagsam 2022

Den 9 februari var det dags för den digitala mässan Ung & företagsam (UF) där UF-elever på gymnasiet tävlade med sina produkter och innovationer. Eleverna tävlade i flera olika kategorier och juryn bestod av representanter från Uddevallas näringsliv. Uddevalla kommuns Vänortskommitté delade också ut pris för årets internationella företag.

Ett bildcollage med smink, väskor, handdukar, olja, träredskap

Pristagarna finns representerade på UF-gallerian.

Årets Affärsidé

Sponsor: Bröderna Brandt AB
1:a pris 1 000kr Säg det högre UF
Motivering: Företaget har haft en genomtänkt och genomarbetad idé som riktar sig till alla segment inom samhället, tjejer som killar. Ett lättillgängligt koncept som alla kan ta del av. Affärsidén ligger i tiden och produkten är tidlös då dessa ämnen alltid är viktiga att belysa.

2:a pris 500kr Luami UF
3:e pris 250kr DinnerPlanner UF

Hållbart Företagande

Sponsor: Länsförsäkringar AB
1:a pris 1 000kr TopShot UF
Motivering: Företaget har lyckats identifiera ett problem och skapat en ny, konkurrerande produkt. Företaget beskriver deras hållbarhetsarbete och visar upp en tydlig ekonomisk kalkyl för en hållbart utveckling. Det genomtänkta koncept är hållbart för såväl omvärlden och företaget som plånboken och människan.

2:a pris 500kr Säg det högre UF
3:e pris 250kr Recroutouns UF

Årets Logotyp

Sponsor: Uddevalla Gymnasieskola
1:a pris 1 000kr TownFoods UF
Motivering: Företaget har en logga som inger en seriositet och förtroende. Loggan beskriver företaget mycket bra om vad man jobbar med och fungerar att använda i flera olika format och i framtiden. Loggan har en genomtänkt utformning för verksamheten.

2:a pris 500kr Skaldjursförmedlingen UF
3:e pris 250kr HandyBag UF

Årets Produktutveckling

Sponsor: Uddevalla Gymnasieskola
1:a pris 1 000kr Recroutouns UF
Motivering: Med en produkt som är lite utanför boxen och har stor utvecklingspotential kommer kunderna här att hitta en spännande vara. Produkten är snyggt packat och i ett trevligt format vilket fångar intresset snabbt från intresserade. Genomtänkt produkt från start till mål med tydligt cirkulärt tänk för att minska/bespara resurserna i tillverkningen.

2:a pris 500kr Lumiére of Scandinavia UF
3:e pris 250kr CAE UF

Årets pitch

Sponsor: Uddevallahem AB
1:a pris 1 000Kr Recroutouns UF
Motivering: En väl genomarbetad pitch som beskriver och presenterar produkten på ett tydligt sätt. Bra samspel mellan medverkande i pitchen. Tydlig och inbjudande presentation av produkten, informativ. En mycket trevlig helhet.

2:a pris 500kr Skaldjursförmedlingen UF
3:e pris 250kr Säg det högre UF

Internationella priset från Uddevalla Vänortskommitté

Recroutouns UF
Motivering: Ett väl genomarbetat koncept, från brödsmulor till delikatess. Ett livsmedel som ofta kastas bort har företaget förädlat till en bra affärsidé som har potential och skapar ytterligare möjligheter som kan vidareutvecklas

Pristagarna finns presenterade på UF-Gallerian

Eller kontakta oss

Telefonikon

0522-69 60 00