Samhällsbyggnad börjar skicka ut brev digitalt
Nu börjar samhällsbyggnadsförvaltningen skicka brev till din digitala brevlåda om du har en sådan. Målet är att vi på sikt kan skicka ut det mesta från oss till digitala brevlådor. Om du inte är ansluten till en digital brevlåda kommer du få brevet i din vanliga brevlåda som förut.
%20(2)%20nathan-dumlao-LYn1Dyqqukc-unsplash.jpg)
Nu skickar kommunens samhällsbyggnadsförvaltning ut brev till digitala brevlådor om du har en sådan.
Vi börjar med digitala utskick av brev i vissa ärendetyper under hösten. Först ut är brev till fastighetsägare som ska få tillsyn på sitt avlopp. Därefter planerar vi att lägga till fler ärendetyper allt eftersom.
Vi ser om du har en digital brevlåda eller inte
Du behöver inte göra något själv, vi kan se om du har en digital brevlåda eller inte och anpassar våra utskick utifrån det.
För dig som har en digital brevlåda för post från myndigheter innebär detta att du kan läsa post från oss när som helst, och var du än befinner dig. Ingen obehörig kan komma åt din post eftersom du loggar in med din e-legitimation.
Dessutom gör den digitala posten att pappersåtgången och transporter minskar.
Så skaffar du en digital brevlåda
För att kunna ta emot digital post från oss behöver du en digital brevlåda och en e-legitimation. Det finns tre digitala brevlådor (Kivra, Billo, Min myndighetspost) som du som privatperson kan välja mellan och det kostar inget att skaffa en.
Läs mer om hur du skaffar en digital brevlåda på digg.se>>
Kontakt
Vill du veta mer om våra digitala utskick? Hör av dig till Angela Ek, telefon: 0522- 69 73 23.
Publicerad 5 september 2023
Eller kontakta oss
Kommunen@uddevalla.se
0522-69 60 00