Krångligt att vara konsument?

Har du köpt något som du ångrar? Eller är du osäker på vad du ska fråga om innan du köper en tjänst? Då kan vi på konsumentvägledningen hjälpa dig att bli en tryggare konsument. Nu har vi fyllt på vår webbplats med fler vanliga frågor och svar.

Bildbyrå: Johnér Bildbyrå

Vad är egentligen skillnaden mellan garanti och reklamation? Vad innebär effektiv ränta? När har man ångerrätt? Som konsument har man ofta många frågor - och då är det skönt att få hjälp.

Om du är över 18 år och folkbokförd i Uddevalla, Sotenäs eller Tanums kommun kan du få kostnadsfri konsumentvägledning.

Vi ger dig råd vid köp, och reder ut vilka skyldigheter och rättigheter du har. Och ju mer du vet, desto lättare är det att göra kloka och trygga konsumentval.

Snabb hjälp via frågor och svar

Du tar enklast kontakt med oss via telefon eller skickar in din fråga via vårt formulär.

Konsumentvägledning

Vi har också samlat ihop vanliga frågor och svar, så att du snabbt kan få hjälp med dina funderingar.
Välkommen att höra av dig till oss.

Frågor och svar Konsumentvägledning