Om Uddevalla - lättläst

Uddevalla kommun ligger mitt i landskapet
Bohuslän i västra Sverige. Uddevalla kommun
tillhör det stora länet Västra Götaland.

Över 56 tusen människor bor i Uddevalla kommun.
Mellan Uddevalla och Göteborg är det 8 mil.

Uddevalla kommun har vacker natur med hav och fjäll.
I Uddevalla är det alltid nära till vatten.
Kommunen har en lång kust
mot havet, nästan 27 mil lång.

Staden Uddevalla är över 500 år gammal. 

Kontakt

Kontaktcenter Uddevalla kommun

+46 522‑69 60 00
kommunen@uddevalla.se

Akuta ärenden efter kontorstid 0522-13156

Förslag på sidor (AI-genererad)