Sport- och idrottsaktiviteter - lättläst

I Uddevalla kommun finns många idrottsanläggningar
för sporter inomhus och utomhus.
Här är några av anläggningarna där du kan
utöva olika aktiviviteter.

Agnebergshallen

Idrottshall för badminton, bollsporter, boxning,
gymnastik, kampsporter, innebandy
och inomhusklättring. I Agnebergshallen är det ibland
utställningar och konserter.

Bowlinghallen

I bowlinghallen kan du spela bowling, där finns också
ett cafè. De ordnar även barnkalas och dscobowling.

Fridhemshallen

Ishall för skridskoåkning och ishockey.

Rimnershallen

Idrottshall för friidrott, bollsporter, gymnastik med mera.
Här finns även en klättervägg samt café och konferensrum.

Rimnersvallen

Uddevallas största arena för fotboll och friidrott.

Walkesborgsbadet

Simhall med flera bassänger.

Mer information

Våra idrottsanläggningar och hallar

Idrott, motion och friluftsliv

Förslag på sidor (AI-genererad)