Kulturskolan

På Kulturskolan är det undervisning i musik, drama, dans.

Spela instrument

Hos oss kan du sjunga och spela många olika instrument.
Du får även spela ihop med andra i små grupper och orkestrar.
Du kan också sjunga i olika körer.

Dans

De yngsta börjar med barndans. Från 10 år kan du själv välja
till exempel klassisk balett, jazzdans, modern dans och breakdance.

Drama/teater

I dramakurser får du hålla på med drama och improvisation. 

Film och animation

Gör med enkla medel dina egna animerade filmer
med bland annat lerfigurer. Från 12 år.

Kontakt

Kontaktcenter Uddevalla kommun, +46 522‑69 60 00

kommunen@uddevalla.se

 

Mer information

Allt om kulturskolan

Kulturskola

Eller kontakta oss

Telefonikon

0522-69 60 00