Förskola och familjedaghem

Förskolor och familjedaghem tar hand om
barnen när föräldrarna arbetar eller studerar.

Förskola

Barn som är mellan 1 och 6 år kan gå på förskola.

Om en förälder är arbetslös eller föräldraledig
får barnet vara i förskolan 15 timmar i veckan.

Barnen får både leka och lära sig saker.
De får förstås också mat -
frukost, lunch och mellanmål.

Förskolor finns över hela Uddevalla.
Det finns en förskola för barn som är allergiska.
Det finns också förskolor där barn kan vara på natten.

Dagbarnvådrare/familjedaghem

Du kan också låta ditt barn vara hos en dagbarnvårdare
på dagarna. Dagbarnvårdare tar hand om barn
i sitt eget hem. Barnen leker, lär sig saker
och lagar mat tillsammans med dagbarnvårdaren.

Någon gång i veckan träffas flera dagbarnvårdare
med barnen för att ha kul och lära sig saker
i en större grupp.

Kontakt

Funktionsbrevlåda Förskolan,

Forskolan@uddevalla.se

 

Mer information

Hitta förskolor

Förskolor

Hitta familjedaghem

Familjedaghem, pedagogisk omsorg

Eller kontakta oss

Telefonikon

0522-69 60 00