tre personer står framför en vacker utsikt mot havet, det är snöigt ute

Sund Struktur AB drivs av Lisa Dahlquist, som erbjuder livs- och ekonomicoachning. Här syns hon tillsammans med Ingemar Samuelsson, oppositionsråd och Roger Granat, biträdande kommundirektör.

Sund Struktur AB hjälper kvinnor att skapa en stark ekonomi

Mitt i livet bestämde sig Lisa Dahlquist för att våga ta språnget och satsa på att bli egenföretagare. Hon driver nu Sund Struktur AB, som erbjuder livs- och ekonomicoachning. Målet är att få fler kvinnor att våga satsa på företagande och känna ekonomisk frihet.

Företaget Sund Struktur AB drivs som ett enmansföretag där Lisa Dahlquist arbetar som livs- och rikedomscoach. Hon är utbildad jurist, har jobbat många år med ekonomisk familjejuridik och är anställd på halvtid i Uddevalla kommun. Nyligen breddade hon sin kompetens ytterligare och utbildade sig till att bli livscoach.

Företaget Sund Struktur AB startade Lisa under våren 2024 och hon driver det på halvtid. På sikt vill hon driva det på heltid.

- Jag coachar kvinnor i att stärka sig själva och sitt ekonomiska självförtroende. Jag ger olika verktyg till dem i hur de kan bli starkare och bygga upp ett kapital. Många av de jag möter längtar efter att känna mer frihet och hitta tillbaka till sig själva i bruset utifrån, men de vet inte var de ska börja – och en del vågar inte. Jag stärker dem i den processen, säger Lisa Dahlquist.

Coachning online men fler fysiska träffar framöver

Just nu utför Lisa mycket av sin coachning online och hemifrån. Men framöver planerar hon för fler fysiska träffar, kvinnocirklar, retreat och workshops så att fler kvinnor som funderar på en livsförändring får möta andra i samma situation. Och skapa ett tryggt forum där man kan prata om pengar och drömmar.