Christer Mörk trädgårsmästare och finsnickare, samt Lucia Gustavsson trädgårdsmästare och skulptör.

I en trädgård - nystartat företag satsar på Uddevalla

Lucia Gustavsson och Christer Mörk bygger sitt företag med målet att bli en långsiktig aktör inom design, anläggning och skötsel av trädgårdar och offentliga miljöer.

De började som två enskilda firmor som nu slås ihop till ett företag. De har flera kunder runt om i Bohuslän, mest privatpersoner men skrev nyligen kontrakt med en bostadsrättsförening som man ska jobba med mer långsiktigt.

-Vi har med oss olika kunskaper in i företaget. Jag är trädgårdsmästare och intresserar mig extra för val av växter men jag är också skulptör, säger Lucia Gustavsson.

Hon mår som bäst på jobbet när hon får fritt spelrum att bygga sin vision samtidigt som hon kan uppskatta att få rensa en grusgång.

- Jag är trädgårdsmästare men i grunden finsnickare, förutom altaner och pergolas så jobbar jag gärna med andra material som grus, granitgrindar, knott och gjutjärn, säger Christer Mörk.

De har bestämt sig för att också anmäla sig till kommunens upphandlingar på området och var också med på kommunens senaste frukostmöte för företag och ser fram emot Näringslivsdagen den 12 mars.

Målet är att växa – och på sikt bidra i både privata och offentliga miljöer när Uddevalla utvecklas.

Läs gärna mer på företagets webbplats: I en trädgård

Tillbaka till Företagsmaraton

Du kanske också är intresserad av