Lennart Holgersson Uddevalla Hydraul och Maskin AB, Mattias Forseng samhällsbyggnadsnämndens ordförande, Anders Holm samhällsbyggnadschef.

Uddevalla Hydraul och Maskin i Hogstorp

Företaget har åtta anställda arbetar med service och underhåll av entreprenadmaskiner och lastbilar med påbyggd hydraulik. I verkstan står just den här dagen en lastbil med kran och en soptömningsbil.

De har också en butik med ett brett sortiment med reservdelar och förbrukningsmaterial.

-Vi har lång erfarenhet i branschen och kan bygga upp de flesta varianter hydraulslangar från grunden medan kunden väntar om de har med sig den skadade slangen, säger Lennart Holgersson som driver företaget.

Han är glad över att kommunen tar fram mer industrimark runt Hogstorp och ser fram emot utvecklingen som är på gång i området.

-Jag mår som bäst på jobbet när det ringer lagom i telefonen. Jag vill kunna lägga tid på varje kund men också hinna med att fundera på vad jag kan göra bättre, avslutar Lennart Holgersson.

De har ofta långa öppettider och öppnar även på helgen om man ringer innan och kommer överens.

Tillbaka till Företagsmaraton

Du kanske också är intresserad av