E-handel, e-faktura

Kommunen strävar efter att de varor som behövs för att bedriva verksamheterna ska finnas att beställa genom elektronisk handel, e-handel, via det webbaserade inköpssystemet Raindance. Vid upphandling av varor kommer kommunen framöver i stor utsträckning att ställa krav på att leverantörer ska kunna ta emot elektronisk order.

Inom kommunen finns cirka 800 utbildade beställare som kan lägga order direkt genom Raindance. Eftersom kommunen övergår i allt högre grad till e-handel blir det lättare att se vilka varor som kommunen har upphandlat och priserna för detta. Det betyder att kommunen hanterar skattemedel på ett alltmer kostnadseffektivt sätt. Alla avtalsleverantörers produkter finns i dag inte tillgängliga för e-handel ännu men kommunen lägger uppemot 2 000 order per månad med ett ordervärde om cirka 4 miljoner.

Raindance kan ta emot excelfiler med beställningsinformation per produkt, där ordern till leverantören kan skickas som ett mail eller genom användning av pricat och därigenom bedriva e-handel helt enligt SFTI scenario 6.1 eller 6.3. Som avtalsleverantör till kommunen får du veta mer om detta inför avtalstecknandet.

Kontakt

Irene Medina Ströberg, +46 522‑69 64 50

E-handelsutvecklare

irene.medinastroberg@uddevalla.se

Stadshuset Varvsvägen 1

45181 

UDDEVALLA

Eller kontakta oss

Telefonikon

0522-69 60 00