Banbokning för skolor 2023

Varje grundskoleklass tillhörande Uddevalla kommun har två fria bad per termin.
Skolor utanför Uddevalla kommun faktureras för varje deltagande elev.

Nytt är att gymnasiet blir fakturerade en klumpsumma som är beräknat på antal elever som går i skolan. Därför behöver lärare inte längre skriva i pärmen i badhusets reception.

Fredagar - Skolor har INTE tillgång till undervisningsbassängen 9-15 pga babysim. Enbart till sina bokade banor. Tänk även på att hålla en lägre ljudnivå och följa simhallens trivselregler.

Bana 8 (kantbana) i 25-metersbassängen är endast till för skolsimskolan. För bokning se kontakt under fliken "Simskola för skolor 2023".

Tänk på att avboka senast 24h innan bokat tillfälle om ni inte kan komma!
Avbokningar kan ni själva göra i Rbok 1 dag innan bokningstillfället.

Hur gör jag när jag ska boka?

All bokning går genom Rbok.
Länk till Rbok: Uddevalla kommun - Rbok

Länk till ansökan om interna användare: https://uddevalla.rbok.se/#/Ansok/ef5047ec-ef69-405a-8826-755c697c3ecd

Där loggar du in med BankID, fyller i vilken skola eller annan verksamhet du önskar bli användare för. En bekräftelse kommer om någon dag när användaren är godkänd av handläggare.

Viktigt!
Skriv vilken lärare bokningen tillhör för att kunna avskilja bokningar.
Skriv in antal elever som uppskattas komma på bokningen samt klass för att statistik ska kunna föras.

Har du frågor om banbokningar kontakta: bokningar.walkesborgsbadet@uddevalla.se

Förslag på sidor