Anmälan och uppsägning

 

Hur går anmälan till?
Anmälan görs av vårdnadshavare i vårt webbaserade elevregistreringsprogram.

För att komma till anmälan klickar du på länken nedan. Du behöver BankID för att göra anmälan samt för att logga in på din sida som skapas efter att anmälan är klar.

På din sida kan du se vilka kurser som du ansökt till samt vilka kurser du är antagen till.

Om du inte har BankID kan du besöka Kontaktcenter i Rådhuset vid Kungstorget, Kungsgatan 29. Där kan du få hjälp med din anmälan.

Måste jag anmäla mig varje år för att ha kvar min plats i kön?

Ja, om du inte fått någon plats men vill stå kvar i kön, måste du bekräfta att du vill behålla din köplats. Det gör du genom att logga in på dit konto med BankID senast 31 mars varje år. Du får en påminnelse om förnyelse av din anmälan i början av mars till de e-postadresser du meddelat oss.

Avanmälan

Om du vill avanmäla dig, säga upp din plats, så loggar du in på din sida och klickar på avanmäl.

 

Till anmälan»

 

Till avanmälan»

 

 

Kontakt

Kontaktcenter Uddevalla kommun, +46 522‑69 60 00

kommunen@uddevalla.se

Skolgatan 4

Telefon 0522-69 60 00 

Eller kontakta oss

Telefonikon

0522-69 60 00