Malögårdens elevboende

På Malögårdens elevboende bor du i korridor i eget nyrenoverat rum. Du delar kök, dusch, toalett samt matplats och övriga gemensamma ytor som allrum och altan med de andra ungdomarna på boendet.

Samtliga rum är möblerade med skrivbord, bokhylla, smart-tv och säng. Kommunens öppna WIFI finns med fri tillgång i hela huset. I huset finns det personal hela dygnet med undantag från skoltiden och helger. Boendet är ett LSS-internat.

Rummen finns på Malöflaket i Uddevalla och en promenad till skolan tar ca. 20 minuter. Busshållplats vid Skogslyckans torg är cirka 3 minuters promenad från elevboendet varifrån man enkelt tar sig till Uddevalla centrum och skolan.

Malögårdens samordnare ansvarar för ordning i fastigheten samt sköter visningar.

Skolan avgör vilka som erbjuds boende om efterfrågan är större än andelen rum.

Intresseanmälan, Malögårdens elevboende
Endast för elever som går, eller kommer att gå, på gymnasieskola i Uddevalla.

c
Elevboende2