Ansökan

Ansökan för start våren 2021 är öppen 1 oktober - 15 november

Du som INTE är folkbokförd i Uddevalla kommun måste ta kontakt med den kommun där du är folkbokförd dvs din hemkommun, innan du gör en ansökan. Tag kontakt med en studie- och yrkesvägledare i din kommun.

Det är din hemkommun dvs den kommun där du är folkbokförd som beslutar om du får lov att studera i Uddevalla eller inte. Detta eftersom det är din hemkommun som skall betala för utbildningen.

Även om din folkbokföringskommun åtar sig att betala utbildningskostnaderna, innebär det INTE att du per automatik har blivit antagen till den utbildning som du sökt.

Webbansökan

För att kunna göra en ansökan behöver du ett användarkonto.

» Här skapar du ett användarkonto för att kunna göra din ansökan

När du sedan har ett användarkonto går du till webbansökan.

» Här gör du din webbansökan

Dina personuppgifter kommer att registreras i vårt administrativa system enligt kommunens policy för personuppgiftsbehandling

Har du ett användarkonto men har glömt ditt lösenord, klickar du här!

För att vi ska kunna behandla din ansökan ska du alltid bifoga betyg/intyg från tidigare studier.


Ansökan för YH-utbildningar är öppen 1 februari - 15 april

Mer information

Studie- och yrkesvägledning

Studie- och yrkesvägledning