Uddevalla kommun gratulerade Årets Företagare

Företaget ProAccess Sweden AB får utmärkelsen Årets Företagare av Företagarna Uddevalla. Prisutdelningen skedde i fredags under festliga former, då även gesällbrev och mästarbrev delades ut. Kommunfullmäktiges ordförande Christina Nilsson, kommunstyrelsens ordförande Martin Pettersson, samt Per Bäckström chef Näringsliv och samhälle från Uddevalla kommun var på plats och gratulerade pristagarna.

en grupp med glada kvinnor och män står tillsammans, några av dem håller i diplom med texten Årets Företagare

Från vänster brevutdelare Camia Westin, skräddarmästare, Per Bäckström, chef Näringsliv och samhälle, Christina Nilsson, kommunfullmäktiges ordförande, Årets Företagare ProAccess AB: Per-Rune Andersson, Greger Andersson och Fredrik Nilsson, samt Mattias Keynemo, Säkra, och Kent Andreasson ordförande Företagarna Uddevalla.

Företagarna Uddevallas motivering till Årets Företagare 2023:

”Kan en hobby leda till Sveriges vassaste företag inom sin bransch? Svaret är ja! Arbeten utförs i hela Sverige men basen finns i Uddevalla.

Fredrik Nilsson VD, Greger Andersson, Per-Rune Andersson alla ägare har tillsammans med sitt team av anställda utvecklat ProAccess Sweden AB till ett etablerat företag inom industriella repklättringen och höghöjdsarbeten.

ProAccess startades i Uddevalla 2010 av 3 klätterintresserade personer som genom klätterklubben fick förfrågningar om arbeten på hög höjd. Efter bara något år kom dom första anställda och sedan dess har bolaget växt till idag Sveriges största industriella repföretag med fokus på tung industri och infrastruktur med 26 anställda och vid senaste bokslutet omsätter man nästan 37 miljoner.

ProAccess består av 3 affärsområden varav den industriella repklättringen är motorn i bolaget. ProAccess utför en lång rad tjänster i repen där yrkeskompetens i det man utför är viktig, bolaget är auktoriserat i Ytskydd vilket man är ensam om som repföretag i Sverige, man arbetar med montage, betongrenovering och inspektion, plåtarbeten, och stödjer tung industri med team som räddningsstyrka vid svåra situationer.

ProAccess erbjuder även utbildning med ett av Europas största utbildningscenter för fallskydd inomhus som ligger i Uddevalla med 1000 kvm där olika miljöer är uppbyggda för att kunna genomföra verklighetstrogna utbildningar.

ProAccess hjälper också sina kunder med rätt fallskydds och räddningsprodukter. Affärsområdet driver även Sveriges mest omfattande webbshop för fallskyddsprodukter, räddning och reparbeten personaligtfallskydd.se.

Fredrik, Greger och Per-Rune, vi är stolta över att ha Er och företaget ProAccess Sweden AB i Uddevalla! Och det är med glädje Ni i år tilldelas priset Årets Företagare 2023. ”

Mer information om ProAccess, som finns på Kasenområdet: https://proaccess.se/

Gesällbrev och mästarbrev

I år delade Företagarna Uddevalla ut sju gesällbrev inom yrkena:
frisör, målare, herrskräddare, hudterapeut.

Dessutom delades två mästarbrev ut inom frisöryrket.

I år valde Säkra att premiera alla godkända gesäller med en check och ett erbjudande.

Mer information finns hos Företagarna Uddevalla

Fyra glada kvinnor och män, två av dem håller i diplom med texten mästare

Utdelning av mästerbrev. Från vänster brevutdelare Camia Westin, skräddarmästare, Katrin Hellberg, frisöryrket, Shazad Amin, frisöryrket och Kent Andreasson, ordförande Företagarna Uddevalla.

glada kvinnor och män med diplom där det står gesällbrev

Utdelning av gesällbrev. Från vänster brevutdelare Camia Westin, skräddarmästare, Edwin Karlsson, målaryrket, Isak Hansson, målaryrket, Miranda Persson, målaryrket, Emma Wassenius, frisöryrket, Ellen Andersson, målaryrket, Sara Sigfridsson, herrskräddaryrket och Kent Andreasson ordförande Företagarna Uddevalla.

Glada män och kvinnor håller i var sin ros

Utbildare, från vänster Marie Högberg, Mikael Sahlbring, Berndt Johansson, Karolina Spangenberg och Jennie Sandberg.