Vem vill du ska bli en officiell ambassadör för Uddevalla?

Vet du någon som är en bra ambassadör för Uddevalla och som förtjänar lite extra kärlek och uppmärksamhet? Nu har du chansen att hylla någon eller några som sprider positivitet och som gör dig stolt över att vara från Uddevalla.

Nominera någon som gör något positivt för Uddevalla kommun till officiell ambassadör 2024. Du kan nominera vem du vill – en artist, en förening, en musikgrupp eller din egen granne.

Det viktiga är att den du nominerar gör bra saker för Uddevalla kommun och har en tydlig koppling hit. Det kan vara någon som bor här i kommunen, men det kan också vara någon som bor någon annanstans och gör gott för Uddevalla.

Läs mer och nominera här

Ambassadörspriset har en egen hemsida ambassador-uddevalla.se där du kan läsa mer om priset, hur du gör för att nominera och hur processen för att utse årets officiella ambassadör går till.

Kontakta Kommunikationschef mats.eliasson@uddevalla.se om du har frågor.