Uddevallas julbelysning invigs 23 november

Varmt välkommen till en stämningsfull kväll med invigning av årets julbelysning i Uddevalla centrum torsdag 23 november! Det blir musik, cirkuskonster, invigningstal och julsång.

julgran med belysning och kulor på Kungstorget, klocktornet, hasselbackshuset, och andra byggnader  syns i bakgrunden

På torsdag 23 november tänds årets julbelysning i Uddevalla centrum.

Kom i julstämning och upplev den vackra julbelysningen i centrala Uddevalla. På Kungstorget blir det invigningstal av kommunfullmäktiges ordförande Christina Nilsson. Det blir också vacker julsång med Christmas Chicks när vi tillsammans tänder granen.

På Hallmans torg kan du lyssna på Paulina & The Boys, Cirkusexpressen uppträder längs Kungsgatan till torget, och det blir musik av Kai Ritchiesse på Kungsgatan. I anslutning till julljuspromenaden serverar Fogarolli varm dryck.

Ta en promenad i den gnistrande kvällen och passa på att fika, äta eller shoppa i centrum!

Välkomna till invigningen av Uddevallas julbelysning!

Tid och plats: Torsdag 23 november klockan 17.30-19.00 (cirka), Uddevalla centrum.

Aktiviteterna i centrum pågår från klockan 17.30. Invigningen av julbelysningen sker på Kungstorget klockan 18.00, då julgranen tänds upp.

Invigningen arrangeras av Destination Uddevalla, sponsorer är Uddevalla energi och Uddevalla kommun.

Läs hela programmet på uddevalla.com: Ljusinvigning (vastsverige.com)