Stämningsfull invigning av julbelysning på Dalaberg Centrum

Dalaberg Centrum kommer att stråla i julens sken när invigningen av julbelysningen äger rum på onsdag den 29 november klockan 17.00. Julfika och musik från Stadsmusikåren och Kulturskolan skapar julstämning under invigningen.

Juldekoration på gågata

Juldekoration på Dalabergs centrum.

Evenemanget, som organiseras av Uddevalla kommun i samarbete med Bohusarken Fastigheter och ICA Nära Dalaberg, lovar en trevlig eftermiddag med glädje och gemenskap.

Trevlig oas

Gestaltningen i centrumgången och den gnistrande och energisnåla julbelysningen är resultatet av ett framgångsrikt samarbete mellan fastighetsägare på och kring centrumtorget, där kommunen, Bohusarken Fastigheter och Svenska Kyrkan har gått samman för att förvandla området till en trevlig vinteroas, vilket stod klart redan till förra årets invigning av julbelysningen.

Skapat av samarbete

Paula Nyman, enhetschef för gatu- och parkförvaltningen, betonar vikten av samarbetet för att skapa en stämningsfull atmosfär som bidrar till både trivsel och trygghet.

- Det finns ett gott samarbete mellan fastighetsägarna när det gäller både möblemang samt planteringar och skötsel. Julbelysningen är ett extra steg för att verkligen lyfta fram gemenskapen och skapa en mysig julstämning", säger Paula Nyman och tillägger - Extra roligt är att många av idéerna har kommit från representanter från ungdomsfullmäktige som också är boende i området.

Underhållning och fika

Invigningen kommer att innehålla mer än bara julbelysning. Besökare kommer även att kunna njuta av julfika, musik från Stadsmusikåren och Kulturskolan och tal av bland annat ungdomsfullmäktiges ordförande som sätter tonen för den kommande högtiden.

Uddevalla kommun, Bohusarken Fastigheter, Svenska Kyrkan och ICA Nära Dalaberg hälsar alla varmt välkomna att delta i denna festliga händelse och sprida julglädje på Dalaberg Centrum.