Uddevalla kommun upphandlar konferensanläggningar

Uddevalla kommun har nu gått ut med en ny upphandling som gäller avtal för konferensanläggningar. Upphandlingen omfattar kommunens behov av konferensanläggningar i närområdet.

En grupp med människor sitter runt ett bord och diskuterar vid datorer

Nu upphandlar kommunen konferensanläggningar.

Syftet med upphandlingen är att teckna ett ramavtal för dagkonferenser och konferenser med övernattning, för att täcka kommunens behov av konferensanläggningar och konferensservice för konferenser som anordnas i kommunens egen regi i närområdet.

Det nuvarande avtalet om konferensanläggningar är uppsagt av kommundirektör Malin Krantz, och avtalet löper ut 31 januari 2024.

- Vi bedömde att vi behövde säga upp det gamla avtalet och göra en ny upphandling. Den förra upphandlingen av konferensanläggningar skedde under pandemin och behoven har förändrats sedan dess, säger Malin Krantz, kommundirektör.

Det nya ramavtalet som ska tecknas beräknas gälla från 1 februari 2024 - 31 januari 2028.

Anbud kan lämnas till och med 3 januari 2024.

Läs mer om upphandlingen av konferensanläggningar: Upphandling Konferensanläggningar