Sprakande nyårskonsert på Kungstorget

För de som söker en minnesvärd nyårsupplevelse välkomnas till en sprakande nyårskonsert med musik, tal och fyrverkerier på Kungstorget i Uddevalla. Scenen kommer att fyllas av bland annat Thilini Guldbrand, känd för sina imponerande framträdanden på SVT:s midsommarkonsert.

Thilini Guldbrand. artist.

Thilini Guldbrand.

Konserten, som inleds klockan 17.00 på nyårsafton den 31 december, kommer att bjuda på en musikalisk resa där Thilini Guldbrands fusion av folkmusik, blues och soul förenas med den stämningsfulla körsången från Odd Singers.

Kultur- och fritidsförvaltningen på Uddevalla kommun förutspår en magisk atmosfär och avslöjar att nyårskonserten kommer att kulminera i ett hjärtligt nyårstal och fyrverkerier för att välkomna det nya året.

Jonas Myrholm kommer axla rollen som konferencier och guida publiken genom konserten. Nyårstalet kommer att hållas av Christina Nilsson, kommunfullmäktiges ordförande.

Uddevallas invånare och besökare uppmanas att vara en del av denna festliga händelse och fira in det nya året på Kungstorget.

Evenemanget pågår från klockan 17.00 till cirka 17.40. Varmt välkomna till en glittrande nyårskonsert i Uddevalla!

Fyrverkeri kan ses från Kungstorget

Du kommer att kunna se årets nyårsfyrverkeri från Kungstorget samt större delen av centrala Uddevalla vid cirka klockan 17.30 på nyårsafton. I år avfyras fyrverkerierna från Kålgårdsberget i centrum.

Odd singers

Evenemangsdetaljer

• Datum och tid: Söndag 31 december, klockan 17.00-17.40 (cirka)
  • Plats: Kungstorget i Uddevalla