Uppskattat nyårskaffe i Rådhuset

På nyårsdagen var det dags för det traditionella nyårskaffet i Rådhuset i Uddevalla. En hel del invånare trotsade snöovädret och passade på att fika och prata med kommunens politiker.

tre glada personer vid ett bord med vit duk

Camilla Jansson, Barbro Andersson och Bertil Andersson var några av gästerna som kom till årets nyårskaffe i Rådhuset.

På plats under nyårskaffet var bland andra politikerna Christina Nilsson (KD), kommunfullmäktiges ordförande och Martin Pettersson (SD), kommunstyrelsens ordförande. Även David Sahlsten (KD), Ann-Charlotte Gustafsson (UP), Kent Andreasson (UP), Fredrik Södersten (M), Swen Stålros (M), Anette Frisk (V), Ann-Marie Viblom (MP), Jennie Ekland (C) och Tomas Hesselroth (L) mötte invånarna och serverade fika.

Uppskattningsvis kom cirka 200 invånare som fikade och ställde frågor och hade en dialog med politikerna.

- Kaffet och tårtorna var väldigt uppskattade av alla och vi hade många intressanta samtal. Det var inte lika många besökare som tidigare år, men gissningsvis hindrade snön dem från att komma, säger Christina Nilsson, kommunfullmäktiges ordförande.

Glada män och kvinnor vid ett bord med vit duk och kaffekoppar

Cirka 200 personer besökte nyårsfikat i Rådhuset. Några av dem var Anders Johansson, Joel Ljungkvist, Fahdi Haddad, Magnus Jacobsson, Matilda Karlsson, Joceline Haddad och Tristan Ljungkvist.

en gräddtårta med uddevalla kommunvapen

Tårtorna var uppskattade på årets nyårskaffe.