Jag är kommunen - möt våra medarbetare

Vem är det som håller Uddevalla rent och fint, utbildar och ser till att barnen kommer hem mätta från skolan? Vem tar hand om våra äldre och planerar för att staden ska vara attraktiv i framtiden? Möt några av våra medarbetare i Uddevalla kommun!

En glad kille står i solljuset och har havet bakom sig, texten Jag är kommunen syns i bilden

Möt våra medarbetare! Alexander Augustsson arbetar som miljöinspektör och är ofta ute på landsbygden. Hör honom berätta om sitt arbete i filmen ovan.

I filmen ovan möter du Alexander Augustsson, miljöinspektör på samhällsbyggnadsförvaltningen, som berättar om sitt arbete. Visste du att han får se mycket av Uddevallas vackra landsbygd i sitt jobb?

I vår reportageserie Jag är kommunen kommer du att få möta några av alla våra fantastiska medarbetare som varje dag arbetar med att underlätta din vardag och göra vår stad till en bättre plats att bo på.

Du kanske inte alltid tänker på det men du som bor eller arbetar här i Uddevalla kommun möter många av våra medarbetare varje dag. De finns överallt i samhället och underlättar vardagen för dig på olika sätt.

Börjar med medarbetare från samhällsbyggnad

Vi ser till att det är rent, snyggt och tryggt på våra gator, att snö skottas undan, att det byggs nya skolor och äldreboenden, att våra skolbarn utbildas och får mat varje dag, att våra äldre får omsorg, att det städas i våra äldreboenden, att restauranger serverar säker mat, att du får stöd att anpassa din bostad när du blir äldre, att du kan bygga ditt hus eller att du får stöttning när du vill starta företag. Och att det byggs stora nya arenor som Rimnersvallen och Rimnersbadet!

Vi börjar med några besök på samhällsbyggnadsförvaltningen där cirka 480 medarbetare arbetar med allt från att ta hand om våra gator, fastigheter och lokaler till att ta fram detaljplaner och bygga badhus. Vi tar hand om, bygger och utvecklar vår stad i dag och för framtiden!

Se även film med parkarbetare Patricia Bohlin: Jag är kommunen - Patricia Bohlin