Nu kan du söka plats på Forshälla-Strand förskola

Till våren 2025 öppnar Forshälla-Strand förskola i Råssbyn. Men redan till hösten startar förskolan verksamhet i tillfälliga lokaler på Sundsstrands förskola. Nu har ansökan till Forshälla-Strand förskola öppnat, välkommen att söka plats!

Sundsstrands så kallade modul.

Forshälla-Strands förskola startar sin undervisning och verksamhet i tillfälliga lokaler på Sundsstrands förskola under hösten 2024.

För att möta behovet av förskoleplatser i Forshällaområdet använder kommunen tillfälligt en modul som ligger på Sundsstrands förskolas område. Verksamheten i modulen ska pågå under hösten och kommer sedan att ingå i den nya förskolan Forshälla-Strand när den öppnar i januari 2025. I de tillfälliga lokalerna på Sundsstrands förskola får det plats cirka 35 barn.

- Det här är ett sätt att erbjuda fler platser i området och att ta vara på kommunens lokaler på ett ansvarsfullt sätt, säger säger tillförordnad verksamhetschef Ulrika Ljung. Det är även en möjlighet att låta barn och personal lära känna varandra och skapa trygghet i ett mindre sammanhang innan flytt till den större förskolan.

Ansökan har öppnat

Från och med idag går det att söka plats på Forshälla-Strands förskola med placeringsstart 5 augusti.

Läs om Forshälla-Strand förskola

Läs om byggprojektet Forshälla-Strand förskola

Nya förskolan växer fram. På bilden en byggnad med byggnadsställningar.

Forshälla-Strands förskola i Råssbyn tar form och är klar för inflytt våren 2025.