Kulturskola - lättläst

På Kulturskolan är det undervisning i musik, drama, dans.

Spela instrument

Hos oss kan du sjunga och spela många olika instrument.
Du får även spela ihop med andra i små grupper och orkestrar.
Du kan också sjunga i olika körer.

Dans

De yngsta börjar med barndans. Från 10 år kan du själv välja
till exempel klassisk balett, jazzdans, modern dans och streetdance.

Drama/teater

I dramakurser får du hålla på med drama och improvisation. 

Bild

Bild- och form är för dig som tycker om
att teckna, måla och skulptera. Från 7 år.

Kontakt

Kontaktcenter Uddevalla kommun, +46 522‑69 60 00

kommunen@uddevalla.se

 

Mer information

Allt om kulturskolan

Kulturskola

Eller kontakta oss

Telefonikon

0522-69 60 00