Arbetsgivarintyg och anställningsintyg

Arbetsgivarintyg

Ett arbetsgivarintyg är ett intyg, som du behöver för att lämna till din arbetstagarorganisation, som underlag för bedömning av rätt till A-kassa. Intyget behövs när du slutar din anställning, när du arbetar deltid och skall "stämpla upp", när du är timavlönad. Arbetsgivarintyget utfärdas av lönesektionen på Uddevalla kommun.

Anställningsintyg

Anställningsintyg är ett intyg som ger en samlad bild av hur du är/varit anställd i Uddevalla kommun. Anställningsintyget används främst när du söker annan tjänst utom kommunen eller när du söker utbildning vid olika skolor. Anställningsintyg utfärdas av lönesektionen på Uddevalla kommun.

Tänk på att det är många intyg som utfärdas och de skrivs i den turordning som beställningen kommer in. Du bör ha fått ditt intyg inom 10 dagar.

Beställ arbetsgivar- eller anställningsintyg här nedan





Intyg söks under perioden


Vilket intyg vill du ha: *


Vad ska intyget användas till *



Kontakt

Funktionsbrevlåda Lönekontoret,

lonekontoret@uddevalla.se

 

Eller kontakta oss

Telefonikon

0522-69 60 00