God jul och gott nytt år

Kommundirektör Malin Krantz skickar en julhälsning och berättar vad siffrorna säger om Uddevalla kommuns energibesparingar. Hon lär sig också mer om vilka frågor som ställs till Kontaktcenter och delar med sig av sin favorit på julbordet.

Malin Krantz är kommundirektör i Uddevalla kommun och svarar på tre frågor om sin arbetsvardag.

Energifrågan är ständigt aktuell och Uddevalla kommun arbetar med energibesparingar.
Vilka effekter kan vi se av energibesparingarna så här långt?

- Vi arbetar med energifrågan från flera håll, och statistiken visar att vi lyckats spara 1,5 miljoner kilowattimmar på el och fjärrvärme i oktober och november jämfört med förra året. Det är väldigt uppmuntrande att få så konkreta resultat, som till stor del beror på driftoptimering av våra fastigheter och ett energimedvetet beteende.

Om man är nyfiken på våra energibesparingar finns mer information i nyheten Tydlig energibesparing på kort tid - Uddevalla kommun

En kommun får många frågor och du har varit på studiebesök hos Uddevalla kommuns Kontaktcenter. Varför känns det viktigt att höra vilka frågor som ställs?

- Det handlar om att få förståelse för vilka behov som finns, och hur vi som kommun kan utveckla vår service. För mig är det ett sätt att lära mer, och jag uppskattar också att få lyssna på våra duktiga kommunvägledare.

Vilken jul- och nyårshälsning vill du skicka till alla invånare och företagare i Uddevalla kommun?

- Jag vill tacka för mitt första år som kommundirektör i Uddevalla och ser framemot 2023. Mitt fortsatta fokus är att ihärdigt att arbeta vidare med vår service och våra samhällstjänster.

Bonusfrågan:
Vad måste alltid finnas på ditt julbord?

- Löksillen är en riktig julfavorit och så tycker jag mycket om köttbullar. Det kanske låter lite gammaldags med löksill, men det är juligt för mig.