Ta chansen – var en av de första att besöka Rimnersvallen

Kommundirektör Malin Krantz tipsar om Rimnersvallens invigning den 16 september och tackar alla involverade för en fantastisk arena.

Vad betyder Rimnersvallen för Uddevalla kommun?

- Rimnersvallen är en otroligt fin arena med cirka 4 000 läktarplatser och byggd för att klara standardkraven för parasport, SM i friidrott och Superettan för fotboll. Det innebär att vi höjer nivån på vår idrottsliga profil och blir en plats att räkna med i dessa sammanhang. Ett konkret exempel är SM i Friidrott som kommer att arrangeras på Rimnersvallen 2024.

Vad vill du säga till alla som har varit med i projektet?

- Tack för ett fantastiskt slutresultat! Framtida besökare och idrottsutövare kommer att tacka er för allt engagemang och all kärlek som ni har lagt ner i Rimnersvallen.

Varför ska man vara med på Rimnersvallens invigning den 16 september?

- Det är ett perfekt tillfälle att fira denna historiska händelse och att glädjas tillsammans. Och vem vill inte vara först med att besöka arenan? Det är ett unikt tillfälle som inte kommer tillbaka - och dessutom finns det mycket spännande på programmet:

INVIGNING RIMNERSVALLEN

Bonusfrågan:
Har du något minne från Rimnersvallen som du vill dela med dig av?

- I våras fick jag en rundtur på Rimnersvallen och blev redan då imponerad över det fina idrottscentrum som håller på att växa fram. Det kändes stort att få se slutresultatet av ett långt arbete där många yrkeskompetenser har samarbetat på ett föredömligt sätt.