Gäller gymnasiet

Frånvaroanmälan till gymnasieskolan

Frånvaro- /sjukanmälan ska göras samma dag som insjuknandet före klockan 08.30 av vårdnadshavare eller av eleven om han/hon fyllt 18 år. Sjukanmälan ska göras varje dag under sjukdomsperioden.

Frånvaroanmälan (för samtliga program/skolhus) sker för vårdnadshavares del via inloggning i Edlevo. Ledighetsansökan görs via Edlevo. Här finns manual för detta.

Myndig elev frånvaroanmäler sig sig via länken till Edlevo som finns i Vklass. Du hittar den längst ned via Länkar > Edlevo. Om du använder din mobiltelefon kan du öppna Vklass via Vklass app eller via webbläsaren och sedan klicka på länken till Edlevo.

Manual för myndig elev

Uppdaterad 23 februari 2026

Publicerad 11 april 2016