LiVkonferens program förmiddag

Välkommen 7-9, Källan och EFI!

09.00-9.40 Panelsamtal eller mässbesök

Här väljer du mellan att

  • delta i panelsamtal om likvärdig skola (150 platser)
  • besöka mässan med våra samverkanspartners

Detta pass erbjuds även i slutet av förmiddagen.


Valbara aktiviteter

 

Passets innehåll

Vem/vilka håller i passet

Salsnummer

 

Tysta böcker-

ett inkluderande arbetssätt

 

Zoriana Shevchuk och Saher Khalil, EFI

 

Sal: A206

 

Ökad närvaro - ett exempel

 

Jörgen Jonsson, Sommarhemsskolan,

 

Sal: A308

 

FN-rollspel för ökad demokratiförståelse

 

Hanna Fayad, Ramnerödsskolan

Sal: A316

 

”Det syns inte” ett samarbete med VG-region kring elevers psykiska hälsa

 

Västerskolan

Sal: A214

 

Stödverksamheten i 203

 

Västerskolan

Sal: A234

 

Svag teoretisk begåvning. Sammanfattning & Teaser om utbildningspaket

 

Linda Hultbrand, Josefin Bardh, Anna-Karin Börjesson, Centrala elevhälsan

Sal: A236

 

God undervisning, skolans gemensamma synsätt och struktur

 

Västerskolan

Sal: A310

 

Prognosklusteranalyser för att få syn på lärande

 

Ingela Hedlund, Ramnerödskolan

Sal: A313

 

Tänkande klassrum- Matematik med eleven i centrum

 

Christina Südhoff, Ramnerödsskolan

Sal: A318

 

I stormens öga- att skapa studiero genom strukturerad undervisning

Angele Moulogho Souena, Ramnerödsskolan

Sal: 207

 

Forskarhjälpen- att skapa verklighetsanknytning i NO-klassrummet

 

Maria Scharffenberg, Ramnerödsskolan

Sal: A247

 

Öka resonemangsförmågan- genom modellering och gemensamt skrivande

 

Matilda Sjöblom, Ramnerödsskolan

Sal: A241

 

Kultur i skolan- en nyckel till Likvärdighet

 

Kulturskolan och Sommarhemsskolan

Musiksalen

 

Delaktighet i värdegrundsarbetet genom bildämnet

 

Elisabeth Reuterberg, Sommarhemsskolan

Bildsalen

 

Verklighetsanknytning i slöjdämnet

Sven Jakobsson, Ramnerödsskolan

Sal: Slöjdsalen

10.20 - 10.45 Paus

Mingla med kollegor eller besök mässan


Valbara aktiviteter

 

Passets innehåll

Vem/vilka håller i passet

Salsnummer

 

Tysta böcker-

ett inkluderande arbetssätt

 

Zoriana Shevchuk och Saher Khalil, EFI

 

Sal: A206

 

Ökad närvaro - ett exempel

 

Jörgen Jonsson, Sommarhemsskolan,

 

Sal: A308

 

FN-rollspel för ökad demokratiförståelse

 

Hanna Fayad, Ramnerödsskolan

Sal: A316

 

”Det syns inte” ett samarbete med VG-region kring elevers psykiska hälsa

 

Västerskolan

Sal: A214

 

Stödverksamheten i 203

 

Västerskolan

Sal: A234

 

Svag teoretisk begåvning. Sammanfattning & Teaser om utbildningspaket

 

Linda Hultbrand, Josefin Bardh, Anna-Karin Börjesson, Centrala elevhälsan

Sal: A236

 

God undervisning, skolans gemensamma synsätt och struktur

 

Västerskolan

Sal: A310

 

Prognosklusteranayser för att få syn på lärande

 

Ingela Hedlund, Ramnerödskolan

Sal: A313

 

Tänkande klassrum- Matematik med eleven i centrum

 

Christina Südhoff, Ramnerödsskolan

Sal: A318

 

I stormens öga- att skapa studiero genom strukturerad undervisning

Angele Moulogho Souena, Ramnerödsskolan

Sal: 207

 

Forskarhjälpen- att skapa verklighetsanknytning i NO-klassrummet

 

Maria Scharffenberg, Ramnerödsskolan

Sal: A247

 

Öka resonemangsförmågan- genom modellering och gemensamt skrivande

 

Matilda Sjöblom, Ramnerödsskolan

Sal: A241

 

Kultur i skolan- en nyckel till Likvärdighet

 

Kulturskolan och Sommarhemsskolan

Musiksalen

 

Delaktighet i värdegrundsarbetet genom bildämnet

 

Elisabeth Reuterberg, Sommarhemsskolan

Bildsalen

 

Verklighetsanknytning i slöjdämnet

Sven Jakobsson, Ramnerödsskolan

Sal: Slöjdsalen

11.40-12.00 Panelsamtal eller mässbesök

Här väljer du mellan att

  • delta i panelsamtal om likvärdig skola (150 platser)
  • besöka mässan med våra samverkanspartners

Har du gått på panelsamtal tidigare under dagen väljer du mässan - och tvärtom.

Förslag på sidor